Mercedes-Benz SL-Klasse
230 SL Pagode 1966
€ 114.950

Meer Foto's

Voertuiggegevens

Technische gegevens

  • 6
  • 2.308CC
  • 125kW (170PK)

Opmerkingen

Prachtige Mercedes-Benz 230SL Pagode, in de originele voertuigkleur Grafiet grijs (190G). Deze Pagode, geheel Matching Numbers, is body on gerestaureerd waarbij de originaliteit van het voertuig optimaal gewaarborgd is. De carrosserie van de Pagode was voor de restauratie al in goede staat en bevatte slechts drie plekjes waaraan zeer gering laswerk is verricht. De Pagode stond nog grotendeels in de 1e lak die door de ouderdom lichtgrijs geworden was. De auto is werkelijk super strak gemaakt, en weer in zijn originele kleur gespoten. Al het chroomwerk van het exterieur is professioneel en hoogwaardig opnieuw verchroomt. Hoogwaardige kwaliteit en oog voor detail kenmerken de wijze waarop deze 230SL is gerestaureerd. De restauratie is volledig gedocumenteerd middels gespecificeerde facturen van onze onderneming. Ook is er een complete fotoreportage van alle werkzaamheden aanwezig. Hieronder in grote lijnen de technisch werkzaamheden die wij afgelopen jaar aan de Pagode hebben uitgevoerd: - Carrosserierestauratie en weer gespoten in originele kleur - Chroomwerk professioneel opnieuw verchroomd - Motor deelrevisie uitgevoerd, koppakking en keerringen vervangen - Ruil inspuitpomp gemonteerd - Motor en motorruimte gereconditioneerd (w.o. leidingwerk gepassiveerd) - Versnellingsbak revisie uitgevoerd - Ophanging compleet gereviseerd (lagers, bussen en rubbers) - Remrevisie uitgevoerd, wiellagers deels vervangen, overige nieuw vet en afgesteld - Nieuw uitlaatsysteem gemonteerd - Compleet gasmechanisme gereviseerd Algemeen: De Mercedes-Benz W113 (1963-1971) was de opvolger van de legendarische 190 SL . Het ontwerp van Paul Bracq en Béla Barényi was wat hoekiger dan zijn voorgangers en was de eerste SL waarbij omvangrijk geïnvesteerd werd in veiligheidsvoorzieningen zoals de door Barényi bedachte kreukelzone. Scherpe kanten en hoeken verdwenen uit het interieur, veiligheidsgordels waren destijds nog niet verplicht maar wel verkrijgbaar. Om gewicht te reduceren waren de deuren, motorkap en kofferdeksel van aluminium vervaardigd. De twee-zits cabriolet werd meestal met soft-top geleverd. De optionele hard-top was licht gewelfd als het dak van een Chinese tempel en werd daardoor in de volksmond al gauw “pagode” genoemd. Tegen meerprijs was een 2+2 Roadster met hard-top leverbaar, het zogenaamde California-model. De als eerste geïntroduceerde 230 SL (1963-1967) was uitgerust met een 2306 cc, zescilinder inlijn-motor, goed voor 150 pk en een topsnelheid van 200 km / h. Er werden 19.831 exemplaren van de 230 SL verkocht, waarvan 4.752 in de USA. Onze advertenties zijn met de grootst mogelijke zorg samengesteld. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan foutieve invoer van accessoires, opties, druk -en zetfouten.
Cor Millenaar B.V. Oosteinderweg 340,1432 BE Aalsmeer Tel: 0297-330011 Fax: 0297-330012